سبزی ها را چگونه خوش طعم کنیم !!!

سبزی ها سبزی ها

1- هرگز آب لیمو و سرکه را به سبزی ها یی که پخته نشده اند اضافه نکنید، زیرا این کار باعث بدبو شدن و تلخ شدن آن ها می شود. بهتر است آبلیمو و سرکه را بعد از پختن به سبزی ها اضافه کنید.

2- برای خوش طعم شدن سبزی ها از ادویه هایی مانند پودر سیر، فلفل سیاه و مقدار بسیار کمی نمک استفاده می کنیم. افزودن مقدار کمی کره، روغن زیتون یا روغن کنجد به سبزی های پخته، طعم فوق‌العاده‌ای می بخشد.

3- برای اینکه خواص و طعم برخی از سبزی ها مانند هویج، گل‌کلم، پیاز و گوجه‌فرنگی حفظ شود بهتر است آنها را اصلاً نپزید. چون این سبزی ها به صورت خام خوشمزه‌تر هستند. می‌توانیم این سبزی ها را قطعه‌ قطعه و با کمی آب‌ لیمو طعم دار کرده و کنار ظرف غذایتان بچینید. اگر سفت و سختی هویج برای شما یا کودکتان قابل تحمل نیست، می‌توانید آن را رنده کنید تا خوردنش آسان‌تر شود.

4- روش بخارپز کردن سبزی ها ، بهترین روش برای حفظ کردن املاح و خواص ویتامین‌ها، شکل و بافت سبزی‌ها ، و خوش طعم شدن آنها می باشد.

5- ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آن‌ها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. افزودن کمی کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.

6- اضافه کردن کمی نمک، گردوی آسیاب شده، کره و پونه خشک به سیب‌زمینی پخته‌ شده، طعم فوق‌العاده جدیدی را به این خوراکی مفید می‌دهد.

7- برای حفظ تردی سالاد و سبزیجاتی مانند کاهو و کلم  آن ها را کاملاً خشک کرده، سپس روغن یا سس را به آن اضافه کنید.

8- معمولاً بیشتر افراد طعم سبزی‌های بخارپز را دوست ندارند اما می‌توانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی‌های بخارپز، طعمی مطلوب به آن‌ها بدهید. البته کمی تفت دادن این سبزی‌ها طعم بهتری به آن‌ها می‌دهد.

منبع : نون و آب