حفاظت از پوست :

حفاظت از پوست حفاظت از پوست


 
  • اینکه در طول شب شما می‌خوابید دلیل بر خوابیدن پوست شما نیست. درست است که پوست در زیبایی فرد نقش بسیار مهمی دارد اما وظیفه اصلی آن محافظت از بدن است. اصلا پوست حکم جلد بدن را دارد و از بدن در برابر گرما، سرما، نور خورشید، میکروب‌ها و مواد شیمیایی حفاظت می‌کند. برای اینکه پوست‌تان بتواند وظیفه‌اش را به نحو بهتری انجام دهد توصیه می‌کنیم که با مواد پاک‌کننده تمامی سلول‌های مرده و آلودگی‌هایی که در طول روز بر پوست‌تان انباشته شده‌اند را بزدایید. برای این منظور به کمک یک متخصص پوست نوع پوست‌تان را بشناسید و با محصولات مناسب نوع پوست‌تان در طول شب از آن مراقبت کنید. این محصولات حالت‌های فیزیکی مختلفی دارند از جمله: ژل، موس، لوسیون، پماد و کرم
  • از ساعت 12 نصفه شب تا 4 بامداد مغز در فاز عمیق خواب می‌رود و همین موقع است که ترمیم بافتی به حداکثر میزان خود می‌رسد. این در حالی است که اگر به هر دلیلی بین ساعات 00:00 تا 4:00 بیدار بمانید این روند مختل خواهد شد. بنا به این یافته‌ها می‌توان دریافت که خواب راحت چقدر بر سلامت بافت‌های مختلف بدن تاثیر‌‌گذار است بنابراین هر عاملی که به خواب بهتر شما کمک کند به سلامت پوست و زیبایی‌تان هم کمک خواهد کرد
  • برخی داروهای موضعی هم به این دلیل شب‌ها استفاده می‌شوند که به نورخورشید حساس‌اند. محصولات دارای رتینول گروهی دارویی هستند که در ساخت پوست جدید نقش بسزایی دارند و برای از بین بردن چروک‌ها و عوارض پوستی ناشی از افزایش سن کاربرد دارند. یک دسته دارویی هم که متخصصان بیشتر مصرفشان را شب‌ها توصیه می‌کنند داروهای ضدآکنه هستند. نمونه بارزشان هم لایه‌بردارها هستند که سبب پوسته پوسته شدن پوست بدن می‌شوند و این حالت در طول روز که فرد مرتب در حال ارتباط با افراد مختلف اجتماع است چندان خوشایند نیست. در مورد ماسک‌ها و اسکراب‌ها هم باید بگوییم که فرد در طول شب بهتر می‌تواند آنها را روی پوستش پوشش دهد و سر جای خود نگاه دارد
  • اگر از محصولات ویتامین A استفاده نمی‌کنید، می‌توانید قبل از خواب محصولات حاوی آنتی‌اکسیدان را برای پیشگیری از اثر رادیکال‌های آزاد به پوست‌تان بزنید. رادیکال‌های آزاد در طول روز به احتمال زیادی با پوست در تماس خواهند بود. به همین دلیل بهترین موقع برای از بین بردن آثار سوءشان شب هنگام است
  • قبل از اینکه استراحت شبانه خود را شروع کنید پوست‌تان را با محلول‌های آنتی‌باکتریال تمیز کنید. یادتان باشد که یکی از اصلی‌‌ترین دلایل ایجاد آکنه باکتری‌های سطح پوست هستند که می‌توانید با محلول‌های پاک‌کننده آنتی‌باکتریال آنها را از سطح پوست‌تان بزدایید
  • اگر می‌خواهید صبح‌ها که بیدار می‌شوید صورت‌تان پف‌کرده و زشت نشود حتما عادت کنید که به پشت بخوابید. بالشی راحت را انتخاب کنید و زیر سرتان بگذارید تا سیال‌های بدن در پلک‌ها و صورت تجمع نیابند و سبب تورم نشود
  • استفاده از کرم یا سرمی که حاوی ویتامین A یا رتینول باشد به کاهش چین و چروک‌های پوست کمک می‌کند.
 

منبع : نون وآب