برای داشتن عمر طولانی چه باید کرد؟

برای داشتن عمر طولانی، مغز بخورید!به گزارش سرویس علمی جام، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که همه انواع آجیل ها دارای اثرات محافظتی هستند و به طول عمر می افزاید.

مهم نیست که نوع آجیل انتخابی بادام، بادام زمینی، فندوق یا گردو باشد، افرادی که دست کم 5 بار در هفته آجیل می خورند، سالم تر زندگی کرده و در مقایسه با افرادی که به طور مرتب آجیل مصرف نمی کنند عمر طولانی دارند. مصرف آجيل به عنوان بخشی از يك رژيم غذايی سالم و متعادل، برای حفظ سلامت قلب بسيار مفيد است. همچنين با مصرف مناسب اين مغزها می توان از ايجاد لخته‌ های خونی جلوگيری و از بروز حمله‌ های قلبی نيز پيشگيری كرد. بعضی‌ ها خیال می كنند آجیل ارزش غذایی ندارد و به قول معروف، شكم‌ پركن است!
اصلا این‌طور نیست! آجیل منبع سرشاری از پروتئین، آهن، روی، كلسیم، پتاسیم و بسیاری دیگر از مواد معدنی و ویتامین‌ های آنتی‌ اكسیدان است.

بعضی‌ ها فكر می كنند چربی آجیل، سلامت قلب را تهدید می‌كند
البته آجیل چرب است، اما چربی‌ اش از نوع اشباع‌ نشده است كه كلسترول خون را پایین می‌ آورد و خطر بیماری‌ های قلبی و عروقی را كم می كند. اغلب مغزهای موجود در آجیل شامل 90 درصد اسیدهای چرب اشباع‌ نشده هستند.

نتایج تحقیقات کنونی در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.