تصویر مهدی قاسمی از این اتفاق
اگر خاطرتان باشد در مسابقه دو تیم پیشکسوتان میلان و پرسپولیس  به گفته مدیر اسپانسرینگ بازی پرسپولیس - میلان عبدالحمیدی در هنگام برگزاری مسابقه تابلوهای تبليغاتی كنار زمين برای چند دقيقه ای خاموش بود دليل آن هم موقعيت سنجی شخصی بانی آن تبلیغات بود كه برای گرفتن پول خود شايد به گفته رويانيان آبروی ايران را برد.

حال اتفاقی دیگر در لیگ برتر فوتبال ایران برگه دیگری را در ریختن آبروی فوتبال ایران ورق زد ، آن هم در هنگام پخش مسابقه دو تیم استقلال تهران و داماش گیلان رخ داد ، جریان از این قرار بود که در اواخر مسابقه این دو تیم ناگهان تبلیغات تابلوهای کنار زمین فوتبال استادیوم آزادی ثانیه ای محو شد و ناگهان نوشته ای بزرگ بر روی این تابلوها نقش بست.

به خاطر یک مشت پول

به خاطر یک مشت پول
به علت تصویر برداری نا مناسب صدا و سیما پخش تبلیغات متوقف شد ، این همان نوشته ای بود که دقایقی طولانی بر روی تابلوهای کنار زمین انعکاس داده میشد ، حال ما نمیدانیم مشکل از کجا شکل گرفته بود البته تصویر برداران هم بنا به دلایلی که برای هیچکس مشخص نیست ، تصاویر مسابقه را از خط طولی زمین نشان میدادن و بالاتر نمی رفتند ، موضوع اینجاست که حالا دلیلش هرچه بوده چرا باید مسئول تبلیغات برای تلافی نوشته ای بلند را در سایز بزرگ بر روی تابلوها تایپ کند وقتی میداند میلیونها نفر این مسابقه را زنده از شبکه 3 تماشا میکنند آنرا به عمد به همه نشان دهند و دعوای داخلی خودشان را همگانی کنند ، اینها چرا آبروی این فوتبال را میبرنند ، اگر مشکل از طرف صدا و سیما است چرا مسئول این امر قبل از شروع مسابقه با بانیان تبلیغات کنر زمین مذاکره نمی کنند تا این اتفاقات سیاه در فوتبال این مرزو بوم نیفتد ، حال باید صبر کرد تا در برنامه نود مشخص شود که جریان از چه قرار بوده است ، برنامه ای که به گفته مجری اش عادل فردوسی پور به خاطر اذيت شدن تماشگران تلويزيون از نور و تبليغات خاص اين نوع دستگاها همان بهتر كه همیشه خاموش باشند ( نقل قول فردوسی پور در مسابقه پیشکسوتان میلان و پرسپولیس ) ولی شنیده ها حاکی از آن دارد که این اتفاق به خاطر یک مشت پول بوده است ، پول ناشی از این تبلیغات که آخر سر هم مشخص نشد در جیب چه شخصی ، باشگاه هاو فدراسیون فوتبال میرود.

قیمت تابلوهای تابلو

لیست تبلیغات حاشیه زمین فوتبال در روز دربی

 برای نمونه که ببینیم هزینه این تبلیغات چقدر میباشد تعرفه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی زمین چمن ورزشگاه آزادی برای روز دربی را باهم بررسی میکنیم ، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس تعرفه ای که شرکت تحت قرارداد فدراسیون فوتبال(نماینده انحصاری پذیرش تبلیغات محیطی فوتبال کشور) تنظیم کرده، پخش هر ۳۰۰ ثانیه تبلیغ از طریق بیلبورد های الکترونیکی که سه طرف ورزشگاه آزادی را  در بر گرفته قیمتی معادل رقم ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بردارد ، بدین ترتیب و با توجه به زمان با ۹۰ دقیقه وقت معمول بازی، شرکت تبلیغات محیطی ۵۴۰۰ ثانیه برای تبلیغات، بدون توجه به وقت اضافی، زمان دارد.

  خبرنگار اوج نیوز با ضرب و تقسیمی ساده، مبلغ کلی تبلیغات روی این تابلوها را حساب کرده و افزوده است ، این یعنی دریافت ۱۸ (حاصل تقسیم ۵۴۰۰ ثانیه بر ۳۰۰ ) ضربدر ۱۸۰ میلیون تومان که می شود ۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان برای این بازی، البته فقط در باکس LED ردیف اول ، به جز این، باکس های دیگری نظیر LED ردیف دوم و تابلوهای پرسپکتیو روبرو هم وجود دارند.

لیست تبلیغات حاشیه زمین فوتبال در روز دربی
منبع : نون و آب
مطلب : محمد بیگی

استفاده از این مطالب ب ذکر منبع بلا مانع است