برای تهیه این سوپ رژیمی خوشمزه نیازی به آب مرغ و گوشت نمی باشد. در تهیه این سوپ خوشمزه از خامه استفاده نشده است ولی با ترکیب فوق العاده ای که دارد طعمی کاملاً خامه ای و فوق العاده دارد، که البته این به دلیل کره داخل آن و غلظت سوپ است. البته در بسیاری از سوپ‌ها می‌توان جای کره و خامه را با هم عوض کرد، ولی در کل خامه نسبت به کره غذا را سنگین‌تر می‌کند.
رنگ سبز کمرنگ این سوپ به شما حس بسیار خوبی می‌دهد و اشتهای شما را تحریک می‌کند. سعی کنید زمان خرید کرفس، ساقه‌هایی را انتخاب کنید که تازه تر و به رنگ سبز روشن و آب دار باشند. ساقه های نازک را انتخاب نکنید. زمان آماده سازی این غذا 30 دقیقه و زمان کل تهیه آن 55 دقیقه می‌باشد. با این مواد می‌توانید این سوپ را برای 4 نفر سرو کنید.
زمان آماده سازی و پخت : 1 ساعت مناسب برای : 4 نفر


سوپ کرفس
مواد لازم : کرفس خرد شده : 700 گرم (حدود 6 پیمانه)
پیاز خرد شده : 1 عدد متوسط
سیب زمینی پخته و خرد شده : 1 عدد
آب لیموی تازه : 1 تا 2 قاشق غذاخوری
نمک : به میزان لازم
کره : 2 قاشق غذاخوری


طرز تهیه سوپ کرفس :

  •  کره را در یک قابلمه متوسط گذاشته و آن را روی حرارت می‌گذاریم تا ذوب شود. کرفس، پیاز و سیب‌زمینی را اضافه کرده و آنها را با کمی نمک مزه‌دار می‌کنیم. آنها را روی حرارت مرتباً زیر و رو می‌کنیم و می‌گذاریم تا سبزیجات نرم شوند که حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.
  •  در این زمان 6 پیمانه آب به مواد داخل قابلمه افزوده و می‌گذاریم تا به جوش آید. پس از به جوش آمدن آب، حرارت را متوسط نموده و به مدت 20 دقیقه می‌گذاریم تا بجوشد و سوپ جا بیفتد.
  •  در چند مرحله سوپ پخته شده را در مخلوط کن به حالت پوره در می‌آوریم. (برای جلوگیری از بیرون زدن، بلندر را فقط تا نیمه پر کنید و فرصت بدهید تا گرمای سوپ کمی کاهش یابد.)
  • سوپ پوره شده را به داخل قابلمه باز می‌گردانیم و آبلیمو و کمی نمک به آن اضافه می‌کنیم.
  • سوپ کرفس آماده است. آن را در ظرف کشیده و روی آن را با چند شاخه کرفس تزئین می‌کنیم.
 

منبع : نون و آب