پنج غذای حیاتی مخصوص دختران

پنج غذای حیاتی مخصوص دخترانمطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد،‌ نیازهای تغذیه ای بدن دختران و پسران در سن نوجوانی کاملا با هم تفاوت دارد و دختران جوان برنامه غذایی خاصی را باید برای سلامت و رشد خود در نظر خود قرار دهند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، کم خونی، بی حوصلگی و "رنگ پریدگی" از بیماری های شایع در سنین جوانی دختران محسوب می شود و بهترین راهکارها برای از بین بدن آنها توجه و اهمیت به رژیم غذایی خاص و سرشار از آهن، "پتاسیم" و  منگز، روی است. بررسی ها نشان می دهند، خرما، عدس، بادام، انجیر، بابونه از تنقلات ضروری هستند که باید در غذاهای دختران به ویژه در سنین رشدشان وجود داشته باشند و کمبود آنها  منجر به بیماری های متعددی در آنها می شود.

پزشکان توصیه  می کنند، اضافه کردن گیاه بابونه به ماست، دوغ و غذاهای اصلی فواید زیادی برای دختران دارد و می تواند کلسیم بدن را تامین کند و از پوکی استخوان که شایعترین بیماری حاضر در بین زنان در سنین بالا است جلوگیری کند. نتایج مطالعات نشان می دهند، دختران سنین 11 تا 16 سال بیشترین گروه در معضل آسیب های  جسمانی به دلیل عدم رسیدن مواد مغذی و ریز مغذی به بدنشان هستند و والدین با دانستن این نکات و اهمیت تغذیه آنها باید راهی برای حل این معضل بیابند.