بهترین غذاها برای سحر و افطار

از زمان های قدیم و حتی در زمان پیامبران به افطار کردن با خرما و آب تاکید بسیاری شده است چرا که قند موجود در خرما برای افطار بسیار مفید است اما اگر علاقه ای به خرما ندارید از شربت عسل و نوشیدنی هایی از این قبیل استفاده کنید.
بهتر است شام و افطار را با فاصله از هم میل کنید که بهترین نوع غذا برای شام در ماه رمضان غذاهای گوشتی به خصوص گوشت دریایی است که در کنار آن می توان از یک سوپ و یا آش بک هم میل کرنید.
در زمان افطار هرگز آب خیلی سرد ننوشید چرا که به دلیل سردی آب بعد از ساعت ها تشنگی سیستم گوارش شما آسیب می بیند.
سعی کنید از لبنیات در افطار استفاده نکنید به دلیل اینکه طبع سردی آنها به مغز آسیب می زند.

سحری:

در وعده سحر حتما از یک سالاد طبیعی و بدون سس اشتفاده کنید تا تشنگی را در طول روز کمتر کند.
حبوبات و نان جو به دلیل فیبر بالا و هضم دیرتر گزینه ای عالی برای وعده سحری هستند.
حتما سحری بخورید این مسئله به شدت در اسلام تاکیید شده است و اثرات بی حالی و کمبود یادگیری را کاهش می دهد.
در سحر مقداری مغز بادام خام و یا مغز گردو را به خوبی بجوید و بعد از ان آب بنوشید همینطور انجیر خشک هم برای این وعده توصیه می شود.