دروغ پارس آنلاین

شرکت اینترنتی پارس آنلاین که بسیاری آنرا بواسطه دیده شدن نامش در یک مسابقه فوتبال بین المللی میان دو تیم فوتبال رئال مادرید و اتلتیکو دیگر جهانی خطابش میکردند، بوسیله یک نرم افزار این تبلیغات را نمایان کرد..

در این مسابقه فوتبال که مستقیم از شبکه سوم سیما و بسیاری از شبکه های خارجی بصورت زنده بخش میشد آنها به کمک نرم افزار شگفت انگیز virtual advertising و با نسخه تکاملی آن با نام الگوریتم توانستند این تبلیغات را تنها برای بینندگان شبکه سوم سیما پخش نماید نه تماشاگران این مسابقه در سراسر جهان..

درباره تکنولوژی این نوع تبلیغات ..

به کمک تکنولوژی نوین تحلیل تصویر و دنباله‌روی دوربین (image analysis camera tracking technology)، برخی شرکت‌های رسانه‌ای قادر اند چنین خدماتی را ارائه داده و تبلیغات مجازی را به صورت زمان حقیقی (real time) در مسابقات ورزشی جا دهند.

به کمک الگوریتم دنباله‌روی اختراع شده، این تکنولوژی قادر است تبلیغات جدیدی را جایگزین تبلیغات اصلی مسابقه کرده، به طوری که این تبلیغات جایگذاری شده همواره در جای مشخص خود باقی بمانند و با حرکت دوربین یا کات خوردن بین دوربین‌ها به هم نریزند.

قبل از اینکه قضیه روشن شود ، کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به انحاء مختلف به این موضوع اشاره و تحیر خود را از انجام هزینه سنگین شرکت پارس آنلاین جهت انجام این تبلیغات ابراز می‌کردند.

جالب اینجاست که حتی عادل فردوسی پور هنگام دیدن این تبلیغات با خنده گفت: "گوشه زمین تبلیغات ایرانی هم کاملاً دیده میشه!"

تصویربالا، صحت ادعای جعلی بودن تبلیغات شرکت پارس آنلاین را نشان می‌دهد ، در قسمت بالا، تصویر پخش مسابقه توسط شبکه 3 در دقیقه 43 و ثانیه 25 بازی را می‌بینید و قسمت پایین مربوط به پخش همان لحظه از بازی توسط یک شبکه خارجی است.

همانطور که مشخص است ، تبلیغات فارسی پارس آنلاین فقط برای ایران و شبکه پخش کننده ایرانی قابل تماشا است.

لازم به ذکر است که طبق اخباری که منتشر شده این شرکت با گذاشتن متن زیر در صفحه خود در اینستاگرام که با نام پارس آنلاین در این فضای مجازی فعالیت می کند خود را حامی همیشگی ورزش معرفی می کند گویی که واقعا" این تبلیغات جهانی است..
متن منتشر شده در اینستاگرام : «پارس آنلاین حامی همیشگی ورزش و جوانان، این بار اسپانسر بازی های لیگ لالیگا شده است، تا بتواند لحظات شاد و مهیجی را برای طرفداران باشگاه های بارسلونا، والنسیا و سایر باشگاه های دیگر فراهم آورد.

گفتنی است کشور جمهوری آذربایجان چند سالی است که طی عقد قرارداد با تیم اسپانیایی اتلتیکو مادرید، اسپانسرشیپ این باشگاه را به عهده گرفته و به همین جهت است که عبارت "آذربایجان، سرزمین آتش" بر روی پیراهن و بیلبوردهای تبلیغاتی این باشگاه درج می‌شود.

البته هنوز مشخص نیست صدا و سیما خود به این تکنولوژی دست یافته یا از شرکت‌های خارجی (آذربایجانی) برای این نوع تبلیغات کمک گرفته است.

تبلیغات مجازی (virtual advertising) روشی بر مبنای تکنولوژی دیجیتال جهت جایگذاری تصاویر مجازی در یک برنامه تلویزینی زنده یا ضبط شده است که عمدتاً در مورد مسابقات ورزشی کاربرد دارد.

تصاویربالا خود گویای همه اتفاقات هست..