کاهش وزن بعد از زایمان:

 

غذاهای مغذی و با ارزش غذایی بالا را در دسترس قرار دهید:

هنگام خوردن وعده‌های اصلی غذایی و یا زمان‌هایی که تمایل به خوردن یک میان وعده دارید مصرف میوه‌ها، سبزیجات غلات کامل و چربی‌های سالم و منابع خالص پروتئین  را مدنظر قرار دهید.

غذاهای چرب و شیرین ممنوع:

هنگامی کودک شما توانایی خوردن مواد غذایی جامد را پیدا کرد  برای سلامتی و جلوگیری از اضافه وزن هر دو نفر شما باید دربرابر اصرار به خوردن غذاهای چرب و چیلی و پرکالری مانند ماکارانی بهمرا پنیر پیتزا، پیتزا، سیب زمینی سرخ‌کرده و کیک وکلوچه ، دونات و شیرینی مقاومت کنید.

در صورت امکان تغذیه با شیر مادر انتخاب اولتان باش.

اگرچه نتایج مطالعات درباره اثر تغذیه با شیر مادر در کاهش وزن متفاوت است اما دستکم اثر منفی نخواهد داشت.

حساب کالری‌های مصرفی را داشته باشید. برای آنکه بیشتر از مقدار کالری مورد نیاز بدن‌تان غذا نخورید بهترین کار شمردن کالری‌های مصرفی است. می‌توانید پس از هر آنچه می خورید یادداشت بردارید تا حساب کالری‌ها از دستتان در نرود.

بدن خود را هیدراته نگه دارید.

در بسیاری از مواقع ممکن است احساس گرسنگی را با کمبود آب و تشنگی اشتباه بگیرید و علاوه بر این هنگامی که نوزاد شما به دنیا بیایید بدن‌تان نیاز به مقادیر زیاد مایعات دارد پس همواره مصرف یک نوشیدنی بدون کافئین و ترجیحا آب را مدنظر قرار دهید.

برنامه غذا خوردن سابق خود را ادامه دهید.

اگرچه پس از زایمان برنامه زندگی شما تغییر خواهد کرد اما اجازه ندهید تا در برنامه غذا خوردن شما تغییری ایجاد شود و به هیچ وجه از خوردن هیچ وعده غذایی صرفنظر نکنید.

پیاده روی سریع.

اگر در شرایط آب و هوایی زندگی می‌کنید که برای پیاده‌روی مناسب است روزی یک ساعت با کودک‌تان به پیاده‌روی بروید. در غیر اینصورت باید در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید یا درصورت امکان روزی یک ساعت در خانه ورزش هوازی انجام دهید. .