رژیم غذایی کودکان:

 

شیر
شیر منبع خوبی از کلسیم، ویتامین D و فسفر  استکه برای رشد استخوانها و دندانها بسیار حیاتی است. جدای از آن  ، شیر همچنین حاوی سایر مواد مغذی ضروری مانندپروتئین، روی، ویتامین A، B2 و  است B12. اگر فرزندتان شیر را دوست ندارد، سعی کنید به آنها غذاهای دیگرشامل فراوارده های شیر ب بدهید مثلا کاستر یا دسرهایی دسر کنید که شیر داشته باشد

تخم مرغ

 پروتئین و ویتامین های B، تخم مرغ  برای رشد  بچه ها مفید است. سعی کنید  تخم مرغ  را به روش های مختلف بپزید.  آب پز و یا سرخ شده و …

سیب زمینی شیرین

بتا کاروتن، ویتامین A، C و E، فیبر، کلسیم و آهن، سیب زمینی شیرین یکی از سالم ترین سبزیجات است. چه بهتر است که این سبزی  را بپزید یا کباب کنید  و بعنوان یک میان وعده سالم و در عین حال خوشمزه به بچه بدهید.

لوبیا

لوبیا همچنین شامل  پروتئین، کلسیم، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد.  دارای  چربی، کالری و  سدیم پایینی است.  عل اوه بر لوبیا حبوبات مغذی دیگر که  به بچه انرژی  میدهد ، سویا، نخود ، عدس و غیره  است

ماهی

ماهی  دار ای امگا ۳ است که به رشد مغز کودکان و  تقویت و بهبود بینایی مفید است.  ماهی مثل سالمون و تندر رژیم غذایی بچه ها باید باشد.