دیابت:

 

 سیب

سیب‌ دارای شاخص گلایسمی پایین به میزان 38 است. این میوه سرشار از فیبر بوده و حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری است که برای سلامت قلب مفیدند.

زردالو

زردالوی خشک (برگه زردالو) دارای شاخص گلایسمی 31 می‌باشد و منبع خوبی از ویتامین A و C محسوب می‌شود.

انواع توت و گیلاس

گیلاس دارای شاخص گلایسمی بسیار پایینی به میزان 22 است و انواع توت نیز دارای شاخص گلایسمی به میزان 32 می‌باشند و حاوی فیبر و ویتامین‌های اساسی هستند.

مرکبات

گریپ فروت و پرتقال هر دو دارای شاخص گلایسمی پایینی بوده و حاوی فیبر محلول و ویتامین C هستند.

گلابی

گلابی‌ سرشار از فیبر بوده و از شاخص گلایسمی پایینی به میزان 38 برخوردار است.این میوه همچنین منبع خوبی از ویتامین C و ماده معدنی اساسی مس محسوب می‌شود.