میل خوردن شیرینی :

 

چرا شکر و یا قند مشکل ساز است

شکر کالری بالایی دارد و فاقد ارزش غذایی است و مصرف آن،کالری را به سرعت بالا می برد.اغلب شکلات ها و شیرینی ها حاوی میزان بالایی چربی های ترانس و اشباع شده اند.


 کالری اضافه یعنی وزن اضافه و چاقی مفرط.

آیا مصرف مقدار کم شکر ایرادی ندارد

ما می توانیم مقدار کمی را از آن مصرف کنیم.اما اگر از اضافه وزن و یا چاقی مفرط رنج می برید،شاید بهتر باشد مصرف کلی این ماده را کاهش دهید،اگر وزن متناسب دارید خوردن شیرینی جات به مقدار کم و گهگاه مانعی ندارد.

  •  ورزش کنید.انجام هر نوع ورزش باعث ترشح هورمون های مغز می شود و روحیه فرد را بهبود می بخشد.
  •   با کاهش کالری روزانه،می توان میل به شکر را کاهش داد.
  •  شیرینی هایی با کالری بالا را در خانه نگه داری نکنید.
  •   وعده های غذایی را حذف نکنید زیرا میل شما به شکر افزایش خواهد یافت.
  •   وعده غذایی را رنگارنگ نکنید.هر چه تنوع غذایی و طعم بیشتر باشد،دیرتر سیر می شوید.
  •  مواد غذایی شیرین سالم تر مانند میوه،را انتخاب کنید.