سرخ کردن سبزیجات و پیاز:

 


شیوه سرخ کردن سالم

سرخ کردن سالم ، ‌روش پختی است که به شما اجازه می‌دهد طعم سبزیجات سرخ شده را داشته باشید بدون اینکه لازم باشد از روغن داغ شده استفاده کنید. در واقع به دلیل آگاهی از مضرات حرارت دادن روغن ، ما سعی می‌کنیم دستوراتی را تهیه کنیم که در آنها نیازی به این کار نباشد . شما متوجه خواهید شد که در دستوراتی هم که از روغن استفاده می‌کنیم ، آن را در آخر اضافه می‌کنیم .

در این روش ما با پیاز شروع می‌کنیم ، چون پیاز از خود روغن آزاد می‌کند و می‌توان آن را بدون اضافه کردن روغن ، سرخ کرد. اضافه کردن مقدار کمی آب ، به پیاز اجازه می‌دهد که شروع به روغن انداختن کند. زمانی که پیاز روغن بیندازد ، آب نیز بخار شده است ، بنابراین شما طعم بهتری خواهید داشت. ما استفاده از یک ماهیتابه نچسب را برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم . با این حال من دریافته ام که اگر شما چنین ماهیتابه ای ندارید ، یک ماهیتابه ضدزنگ از جنس فولاد نیز می‌تواند مناسب باشد. شما فقط باید از حرارت کمتری استفاده کنید. اگر پیازهای شما شروع به چسبیدن به ماهیتابه کرد ، نگران نباشید .فقط همچنان هم بزنید . وقتی آب را به غذا اضافه کنید ، پیازهایی که به ماهیتابه چسبیده اند ، جدا خواهند شد .این کار طعم بهتری هم به غذای شما خواهد داد . چنانچه به نظر رسید که در حال سوختن هستند ، خیلی راحت فقط شعله را کم کنید و به پختن ادامه دهید .


چطور سبزیجات را سالم سرخ کنیم

سرخ کردن غذای خود را با گرم کردن ۱ قاشق سوپخوری عصاره های غذایی بر روی حرارتی ملایم ، در یک قابلمه نچسب شروع کنید .به محض اینکه عصاره شروع به جوشیدن کرد ، پیازها را اضافه کنید و مرتب به هم بزنید . بعد از ۵ دقیقه وقتی پیاز ها پختند شما می‌توانید بقیه مواد مثل سیر یا زنجبیل تازه را اضافه کنید . وقتی این مواد با هم به مدت ۱ دقیقه حرارت داده شدند، سبزیجات را اضافه کنید . این روش امکان داشتن سبزیجات سرخ شده و خوشمزه را بدون حرارت دادن روغن فراهم می‌کند.

نکته : اگر مواد غذایی را در زمان اوج عمل آوری آنها در فصلشان مصرف کنیم ، نه تنها خاصیت بیشتر بلکه طعم بسیار بهتری هم در این زمان دارند