درمان بی خوابی:

 


عسل

یک ساعت قبل از خواب، دو قاشق غذا خوری عسل را به همراه یک فنجان شیر یا چای گیاهی مصرف کنید.

موز

موز منبع خوبی برای پتاسیم است. این ماده معدنی نقش مهمی در عمیق تر شدن خواب شبانه دارد. موز سرشار از ترپتوفن و منیزیم است که خاصیت آرام بخشی دارد. خوردن قرص را متوقف و یک عدد موز به جای آن میل نمایید.

مغز انواع خشکبار

مغز انواع خشکبار، می تواند باعث افزایش سروتنین، هورمونی که مغز ما در هنگام شادی یا رضایت تولید می کند، شود.همچنین حاوی مقادیری تریپتوفن و منیزیم می باشد. مجموعا خوردن 10 الی 15 دانه خشکبار، برای خواب شبانه کافی است.

ماست

مانند همهی محصولات لبنی دیگر، ماست شامل مقادیر زیادی کلسیوم است. ماده معدنی ای که برای افزایش سطح ترپتوفن و ملاتونین، هورمون هایی که تاثیرات خواب آور دارند، نیاز است. مقداری از آن را در هنگام عصر میل نمایید تا تاثیرات خواب آور آن را ببینید.