خودرویی که در چین خریدار ندارد، در ایران رشد تولید داشته است !

ام‌وی‌ام ۱۱۰، خودرویی که در سال جاری رشد تولید زیادی در ایران داشته، سال‌هاست که دیگر حتی در خود کشور چین هم تولید نمی‌شود.
به گزارش نون و آب به نقل از ایسنا، نگاهی به جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که خودروی ام‌وی‌ام ۱۱۰ در انتهای رده‌بندی قرار داشته و عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی را از آن خود کرده است.
نکته قابل توجه در رابطه با این خودرو آن است که با وجود قرار داشتن در انتهای جدول رده‌بندی کیفی، تولید آن در ۱۱ ماهه سال جاری معادل ۳۲۸ درصد افزایش داشته است. افزایش تولید و فروش این خودروی چینی در ایران در حالی است که به گفته معاون پلیس راهور، تولید ام‌وی‌ام ۱۱۰ چند سالی است که حتی در خود کشور چین هم متوقف شده است.
سرهنگ رستمی - معاون فنی پلیس راهور ناجا - چند روز پیش در حاشیه مراسم توقف تولید وانت پیکان در پاسخ به پرسشی درباره میزان تصادفات خودروهای قرار گرفته در انتهای جدول رده‌بندی کیفی مانند خودروی ام‌وی‌ام ۱۱۰، اظهار کرد که "چند سالی است که تولید این خودرو در چین متوقف شده است".
در این شرایط مشخص نیست که چرا خودرویی که عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی را از آن خود کرده و تولید آن در چین به عنوان کشور سازنده هم متوقف شده، باید در ایران همچنان تولید شود.
درست است که چینی‌ها به دلیل حفظ اشتغال در شرکت‌های قطعه‌ساز چینی که علی‌رغم توقف تولید ام‌وی‌ام‌ ۱۱۰ در این کشور، قطعات این خودرو را همچنان تولید کرده و به ایران می‌فرستند، علاقه‌مند به ادامه حضور این خودرو در ایران هستند؛ اما چرا خودرویی که دیگر مردم چین نیز آنرا نمی‌خرند، باید در ایران تولید شود؟!