لاغری:

موز برای لاغری

 اگرچه موز میزان  کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می شود قند خون نسبت به سایر غذاها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است.  و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.

 فیبر بالا و گلوکز پایین موجود در موز باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. موز کالری و چربی بسیار کمی دارد و سرشار از مواد مغذی با ارزش است. به علاوه مزه فوق العاده ای دارد که آن را به یک غذای عالی برای رژیم غذایی تبدیل می کند.

میوه های تازه

میوه ها و سبزیجات به خصوص میوه های جنگلی و توت ها جزو بهترین ها برای لاغری و کاهش وزن هستند.

 
شکلات های پروتین دار

توجه داشته باشید انواعی را انتخاب کنید که میوه و آجیل در خود داشته باشند و کالری آنها کمتر از 200 واحد باشد.

 
میوه های خشک

میوه های خشک امروزه به صورت گسترده مصرف می شوند که این روش موقعیت مصرف میوه های فصول مختلف را در هر فصلی ایجاد می کند که تنها نکته در مصرف این میوه ها دقت به تاریخ مصرف و طبیعی بودن آنها ست که اگر به صورت خانگی انجام شود و توسط خودتان بسیار بهتر و مناسب خواهد بود.

این گروه میوه ها هم به حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین ویتامین ها کمک می کنند.

پنیرهای محلی

در ابتدا باید گفت که پنیرهای پرچرب و خامه ای جزو پنیرهای مصرفی برای کاهش وزن نیستند. برخلاف عقیه ی بسیاری پنیر به دلیل تعادل میزان قند خون می تواند در لیست اسنکهای لاغری قرار گیرد. پنیر سالم کالری کمی دارد با داشتن زینک و ویتامین گروه ب برای افرادی که رژیم دارند توصیه می شود.

 
کراکر و خوراکی ها غلاتی

بیسکوئیت های گندم و سبوس دار و پریتزل و چوب شور نیز چربی کمی دارند و به دلیل داشتن کربوهیدرات، کمک می کنند تا برای مدت طولانی تر احساس سیری داشته باشید. و در مدت کوتاه تری وزن کم کنید