سوزاندن چربی های بدن:

 
جودو سر و جو

اگر می خواهید از شر چربی های دور شکمتان خلاص شوید توصیه می کنیم جو را وارد برنامه ی غذایی کرده و مصرف برنج سفید را کاهش دهید. این را ما نمی گوییم نتایج پژوهشی که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می دهد.
 
در این پژوهش شرکت کننده ها به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول از مصرف غلات کامل منع شدند و گروه دوم فقط غلات کامل مانند نان سبوس دار، جو دو سر، جو و برنج کامل مصرف کردند. این پژوهش دو هفته طول کشید. بعد از این مدت هر دو گروه به یک اندازه وزن کم کردند اما چربی سوزی در ناحیه ی شکم گروه دوم بیشتر از بقیه شرکت کننده ها بوده است. توصیه می کنیم روزانه غلات کامل را در برنامه ی غذایی تان بگنجانید.
 
چای سبز

قطعاً هیچ کس از چربی دور شکم خوشش نمی آید. چربی های این ناحیه نه تنها نازیباست بلکه به سلامتی بدن نیز آسیب می رساند. اگر نمی خواهید شکم گنده شوید چای سبز را دریابید. اگر هم چای سبز بنوشید و هم پیاده روی روزانه داشته باشید مطمئن باشید زودتر از آنچه فکرش را می کنید چربی هایتان آب می شود.

در پژوهشی که در این خصوص انجام شده است شرکت کننده ها را به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول یک نوشیدنی حاوی «کاتچین» دریافت کردند و گروه دوم یک نوشیدنی بدون این ماده مصرف کردند. کاتچین یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی می باشد. همه ی شرکت کننده ها مجبور بودند که هر هفته 180 دقیقه ورزش به خصوص پیاده روی بکنند.بعد از 12 هفته چربی های از بین رفته ی دور شکم شرکت کننده های گروه اول 7.4 درصد بیشتر از گروه دوم تخمین زده شد.

دلیل علمی اش هم این است: کاتچین متابولیسم بدن را تحریک می کند و باعث چربی سوزی بیشتری می شود. برای اینکه راحت تر از شر چربی های دور شکمتان خلاص شوید لازم است که روزانه 4 تا 6 فنجان چای سبز بدون کافئین میل کنید و هر هفته 180 دقیقه ورزش کنید.
 
تخم مرغ

برای لاغری باید میزان کالری های دریافتی تان را کاهش دهید اما به پروتئین نیاز مبرم دارید. تخم مرغ هم یکی از منابع طبیعی پروتئین است. نتایج پژوهشی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند (یعنی 40 درصد پروتئین و 30 درصد کربوهیدرات ها) بعد از یک سال به میزان 38 درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی که کربوهیدرات های بیشتری مصرف می کنند (یعنی 55 درصد کربوهیدرات و 15 درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند.
پروتئین ها باعث کاهش وزن می شوند به خاطر اینکه بدن برای تجزیه ی پروتئین های دریافتی به انرژی (کالری) بیشتری نیاز دارد. برای همین هم حسابی کالری می سوزاند تا پروتئین ها را هضم کند. زمانی که لاغرتر می شوید همین پروتئین ها توده ی عضلانی تان را حفظ می کند. یعنی اینکه عضلاتتان آب نمی شود و فقط چربی هایتان از بین می رود. باید بدانید که عضلات بیشتر از چربی ها کالری می سوزانند. حرف آخر اینکه پروتئین ها در مقایسه با کربوهیدرات ها احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می کنند و شما را از پرخوری و ریزه خواری دور نگه می دارند.

ماهی آزاد

به عقیده ی محققان امگا 3 ها باعث کاهش توده ی چربی بدن می شوند. البته تاکنون به درستی مشخص نشده است این اسیدهای چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی ها کمک می کنند اما شما می توانید از ماهی های سرشار از امگا 3 برای خوش اندامی تان نهایت استفاده را ببرید. محققان در جریان بررسی های خود مشاهده کردند که امگا 3 ها با اشتهای زیادی مقابله می کنند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی های سرشار از این اسیدهای چرب گرسنگی به سراغتان نمی آید. توصیه می کنیم هر هفته دو وعده ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، شاه ماهی، ماهی تن و قزل آلا میل کنید.
 
سیب، گلابی و فلفل دلمه ای

این سه ماده ی غذایی سرشار از فلاوونوئیدها (ترکیبات آنتی اکسیدانی) هستند که در میوه و سبزیجات به وفور وجود داشته و تأثیر مثبتی در مقابله با چربی ها دارند. نتایج پژوهشی که روی خانم ها انجام شده نشان می دهد در عرض چهارده سال شاخص توده ی بدنی خانم هایی که به میزان زیادی فلاونوئید جذب کردند رشد کمتری داشته است. باید بدانید که این ترکیبات آنتی اکسیدانی به سوزاندن کالری بیشتر و جذب گلوکز (قند) کمک زیادی کرده و باعث می شوند تا چربی بیشتری بسوزانید. باید بدانید که پیاز، تره فرنگی و همچنین چای سبز و سفید نیز حاوی فلاوونوئیدها هستند و به خوش اندامی شما کمک می کنند.