روی فرم بودن فقط این نیست که بصورت مرتب تمرینات ورزشی داشته باشید. این فقط نیمی از نبرد است. برای اینکه خودتان را متناسب نگه دارید باید ترکیبی از تمرینات با وزنه و هوازی با رژیم غذایی سالم داشته باشید. ورزش و رژیم غذایی تان باید با هم تناسب داشته باشند برخی از مواد غذایی خاص است که باید قبل از تمرین مصرف کنید تا به شما انرژی و تمرکز کافی در طول تمرین را بدهد. همچنین برخی از مواد غذایی خاص است که باید بعد از تمرین روزانه تان از آنها اجتناب کنید تا اینکه تمام زحماتی که در باشگاه کشیدید از بین نرود.

 

 

برای داشتن اندامی متناسب  ۷ماده غذایی که ذکر شده است را نباید بعد از برنامه تمرینی مصرف بکنید:

1-غذاهای فرآوری شده نمک دار


عادی است که بعد از یک برنامه تمرینی هوس ماده غذایی شور بکنید وقتی که عرق می کنید نه تنها آب بدنتان را از دست می دهید بلکه برخی مواد غذایی از جمله (پتاسیم) را هم از دست می دهید. خوردن یک ماده غذایی سالم بعد از تمرین می تواند پتاسیم بدنتان را مجددا به صورت طبیعی و سریع تامین کند, اینکار بدون نیاز به مواد غذایی با کالری بالا بخوبی امکان پذیر است. موز که به خاطر داشتن پتاسیم بالا شناخته شده است  بهترین گزینه ممکن است اما میوه های خشک شده هم می تواند جایگزین مناسبتری نسبت به مواد غذایی شور باشد

 

برای شنیدن مطالب بیشتر در حوزه سلامت می توانید به

بخش سلامت و سبک زندگی در وب سایت شنوتو سر بزنید.