کم کردن وزن بدن و رسیدن به وزن دلخواه کار ساده ای نیست ولی از آن مشکل تر نگه داشتن وزن در حد دلخواه است. اضافه وزن پیچ خطرناکی است که در انتظار همه کسانی است که در رژیم غذای خود موفق بوده اند و می خواهند وزن خود را در همان شرایط مطلوب نگه دارند. این پادکست به شما راههایی را پیشنهاد می کند تا در گذر از این پیچ پر خطر با سرعت مطمئنه حرکت کنید و به آسودگی در جاده تندرستی برانید.


شرایطی را در نظر بگیرید که با زحمت بسیار مقداری از وزن خود را کم کرده اید و حس خوشایندی از این وضعیت دارید. مسلما در این شرایط برگشتن این وزن به حالت قبل اصلا برایتان قابل قبول و خوشایند نخواهد بود. کاهش وزن به تنهایی کافی نیست و نگهداری این وزن و آگاهی از روش های آن مسئله ای مهم تر است. در ادامه به شش روش برای کنترل و نگهداری وزن، که متخصصان رژیم های غذایی توصیه کرده اند و افراد موفق در این زمینه به کار گرفته اند، اشاره می کنیم. در بخش دوم این مقاله که فردا منتشر خواهد شد، می توانید شش مورد باقیمانده را مطالعه نمایید    

 

پادکست فوق شما را با مدیریت وزن بدن آشنا می کند.

امیدواریم از شنیدن آن لذت ببرید.

۱- بدن عضلانی تری داشته باشید.

هرچه بدن شما عضلانی تر باشد، سوخت و ساز یا متابولیسم آن بالاتر است. تحقیقات نشان می دهند، ماهیچه ها متابولیسم بالاتری نسبت به چربی ها دارند. بنابراین طبق یک برنامه ورزشی منظم، عضلات بدن خود را تقویت کنید.

۲- با خوردن غذاهای پرکننده حجم معده، به مبارزه با گرسنگی بروید.

بر اساس تحقیقات انجام شده در طی سه سال بر روی ۲۸۴ خانم بین ۲۵ تا ۴۵ سال، افرادی که با خوردن مواد پرکننده حجم معده در وعده های غذایی خود، احساس سیری می کنند بیشتر از دیگران موفق به کاهش و کنترل وزن خود می شوند. این مواد غذایی شامل میوه جات و سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی می باشند.

۳- وسوسه نشوید!

تحقیقات نشان می دهند خانم هایی که موفقیت بیشتری در کنترل وزن خود داشته اند، در موقعیت های مختلف، کنترل بیشتری نیز بر روی خود دارند. با داشتن کنترل بر روی رفتارهای خود، می توانید جلوی وسوسه های احتمالی را بگیرید. برای مثال با دیدن یک دسر خوشمزه وسوسه نمی شوید و کنترل تغذیه خود را در دست دارید.

 

از شما همراهان گرامی دعوت می کنیم به این پادکست از وب سایت شنوتو گوش دهید و نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.